Mat Sabu Mula Buktikan Dirinya Pesaing Terhebat Anwar Ibrahim!!

Nampaknya ‘bintang’ Mat Sabu, Timbalan Presiden Pas semakin ‘bersinar’ sehingga dilihat mampu menggugat populariti Anwar Ibrahim dengan pendedahan rakaman perbualan lucah yang didakwa membabitkan dirinya dengan bekas pasangan khalwatnya, Normah Halim.

Rakaman ini dilihat mampu menyamai ‘rating’ video seks Anwar sekali gus memberi impak besar kepada Pakatan Pembangkang.

Walaupun hanya ‘suara’ dan bukan ‘gambar’ yang menjadi isu, sebagai seorang yang ‘disyaki’, Mat Sabu tidak harus hanya menjawab ‘no komen’ setiap kali ditanya mengenai perkara tersebut.

Di manakah kelantangan dan keberanian Mat Sabu untuk berhujah dalam isu ini? Kenapa tiba-tiba mengambil sikap endah tak endah?

Bukankah maruahnya yang sedang dicabar? Kalau pun tidak peduli dengan maruah diri, bagaimana pula dengan maruah Normah? Seorang lelaki budiman pasti menjaga maruah wanita termasuk wanita yang tidak dikenali, apatah lagi jika maruah isteri sendiri yang menjadi pertaruhan.

Jika benar rakaman tersebut hanyalah rekaan, Mat Sabu wajib tampil ke hadapan untuk menuntut keadilan terhadap dirinya dengan mengemukakan saman pihak yang terbabit.

Tidak sukar untuk menjejaki pihak berkenaan memandangkan video rakaman tersebut telah dimuatnaik ke dalam Youtube dan boleh pasti dikesan dengan mudah andainya siasatan dijalankan.

Jika tiada tindakan segera diambil pastinya isu ini akan berlarutan dan imej Mat Sabu akan hancur dan imej Pakatan Pembangkang juga akan semakin lebur.

Justeru, mahu tidak mahu, Mat Sabu terpaksa berhadapan dengan dua isu serentak iaitu komunis dan rakaman telefon lucah ini. Seeloknya, pemimpin-pemimpin Pakatan Pembangkang yang lain tidak perlu masuk campur dan membuat kenyataan-kenyataan yang membela Mat Sabu.

Mat Sabu telah menangani kes khalwat yang jauh lebih sukar dahulu dengan baik, oleh itu, tidak mungkin dia tidak boleh menangani dua kes ini dengan baik juga jika dibawa ke mahkamah.

Bukan sukar untuk menafikan sesuatu yang mana kita tidak terlibat. Kalau tak percaya, tanyalah Dato’ Seri Anwar Ibrahim Anwar Ibrahim.

dukeofumno.blogspot.com

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Lagi Berita